Ogólne warunki handlowe i informacje dla klientów
I. Ogólne Warunki Handlowe
§ 1 Przepisy podstawowe
(1) Poniższe warunki mają zastosowanie do wszystkich umów, które zawierasz z nami jako dostawcą (GastroYou GmbH, Straßburger Str. 13, 22049 Hamburg) za pośrednictwem strony internetowej https://www.gastroyou.pl. O ile nie uzgodniono inaczej, sprzeciwia się włączeniu wszelkich warunków, z których mogłeś skorzystać.
(2) Konsumentem w rozumieniu niniejszego regulaminu jest każda osoba fizyczna, która zawiera transakcję prawną w celach, których w przeważającej mierze nie można przypisać ani jej działalności gospodarczej, ani samodzielnej działalności zawodowej. Przedsiębiorcą jest każda osoba fizyczna, prawna lub spółka osobowa posiadająca zdolność prawną, która dokonując czynności prawnej, działa w ramach samodzielnej działalności zawodowej lub handlowej.
§ 2 Zawarcie umowy
(1) Przedmiotem umowy jest sprzedaż towaru.
(2) Gdy tylko dany produkt zostanie opublikowany na naszej stronie internetowej, składamy Państwu wiążącą ofertę zawarcia umowy na warunkach podanych w opisie przedmiotu.
(3) Zawarcie umowy następuje poprzez system koszyka internetowego w następujący sposób:
Towary przeznaczone do zakupu umieszczane są w „koszyku”. Za pomocą odpowiedniego przycisku na pasku nawigacyjnym możesz w każdej chwili uzyskać dostęp do „koszyka” i dokonać w nim zmian.
Po wejściu na stronę „Do kasy” i wprowadzeniu swoich danych osobowych oraz warunków płatności i wysyłki, wszystkie dane dotyczące zamówienia zostaną ponownie wyświetlone na stronie przeglądu zamówienia.
Jeśli korzystasz z systemu płatności natychmiastowych (np. PayPal / PayPal Express, Amazon Payments, Postpay, Stripe, Sofort, Giropay, Klarna, Mollie) jako metody płatności, zostaniesz przeniesiony na stronę przeglądu zamówienia w naszym sklepie internetowym lub zostanie najpierw przekierowany na stronę internetową dostawcy systemu płatności natychmiastowych.
Jeżeli zostaniesz przekierowany do odpowiedniego systemu płatności natychmiastowych, dokonaj odpowiedniego wyboru lub wprowadź tam swoje dane. Na koniec nastąpi przekierowanie z powrotem do strony podsumowania zamówienia w naszym sklepie internetowym.
Przed wysłaniem zamówienia masz możliwość ponownego sprawdzenia wszystkich informacji, ich zmiany (również korzystając z funkcji „wstecz” w przeglądarce internetowej) lub rezygnacji z zakupu.
Wysyłając zamówienie za pomocą przycisku „zamawiam z płatnością” oświadczasz, że w sposób prawnie wiążący akceptujesz ofertę, co oznacza zawarcie umowy.
(4) Twoje prośby o utworzenie oferty nie są dla Ciebie wiążące. Przygotujemy dla Ciebie wiążącą ofertę w formie tekstowej (np. e-mailem), którą możesz zaakceptować w ciągu 5 dni.
(5) Przetwarzanie zamówienia i przekazywanie wszelkich informacji wymaganych w związku z zawarciem umowy odbywa się częściowo automatycznie za pośrednictwem poczty elektronicznej. Musisz zatem upewnić się, że podany nam adres e-mail jest prawidłowy, że odbiór wiadomości e-mail jest technicznie zapewniony, a w szczególności, że filtry SPAM nie zapobiegają temu.
§ 3 Towary projektowane indywidualnie
(1) Odpowiednie informacje, teksty lub pliki niezbędne do indywidualnego zaprojektowania towaru przekazujesz nam najpóźniej bezpośrednio po zawarciu umowy za pośrednictwem internetowego systemu zamówień lub pocztą elektroniczną. Należy przestrzegać naszych ewentualnych specyfikacji dotyczących formatów plików.
(2) Zobowiązują się Państwo do nieprzekazywania danych, których treść narusza prawa osób trzecich (w szczególności prawa autorskie, prawa do nazwy, prawa do znaku towarowego) lub narusza obowiązujące przepisy prawa. Wyraźnie zwalniasz nas ze wszystkich roszczeń osób trzecich dochodzonych w tym kontekście. Dotyczy to również kosztów zastępstwa prawnego wymaganego w tym kontekście.
(3) Nie sprawdzamy przesyłanych danych pod kątem dokładności i dlatego nie ponosimy odpowiedzialności za błędy.
§ 4 Prawo zatrzymania, zastrzeżenie własności
(1) Z prawa zatrzymania możesz skorzystać tylko wtedy, gdy dotyczy ono roszczeń z tego samego stosunku umownego.
(2) Towar pozostaje naszą własnością do chwili całkowitej zapłaty ceny zakupu.
(3) Jeśli jesteś przedsiębiorcą, obowiązują również następujące zasady:
a) Zastrzegamy sobie prawo własności towaru do czasu całkowitego uregulowania wszelkich roszczeń wynikających z bieżących stosunków handlowych. Zastawienie lub przeniesienie zabezpieczenia nie jest dopuszczalne przed przeniesieniem własności zastrzeżonego towaru.
b) Towar możesz odsprzedać w ramach zwykłej działalności gospodarczej. W takim przypadku cedują Państwo na nas wszelkie wierzytelności w wysokości kwoty faktury powstałe w związku z odsprzedażą, a my tę cesję akceptujemy. Nadal masz prawo do ściągnięcia roszczenia. Jeśli chodzi o twoją płatność Jeżeli jednak nie wywiążemy się należycie ze swoich zobowiązań, zastrzegamy sobie prawo do samodzielnego dochodzenia należności.
c) W przypadku połączenia lub wymieszania towaru zastrzeżonego nabywamy współwłasność nowego towaru w stosunku wartości fakturowej towaru zastrzeżonego do pozostałych przetworzonych przedmiotów w chwili przetworzenia.
d) Zobowiązujemy się zwolnić na Państwa żądanie przysługujące nam zabezpieczenia w zakresie, w jakim możliwa do uzyskania wartość naszych zabezpieczeń przekracza zabezpieczaną wierzytelność o więcej niż 10%. Jesteśmy odpowiedzialni za wybór papierów wartościowych, które mają zostać uwolnione.
§ 5 Gwarancja
(1) Obowiązują ustawowe uprawnienia do odpowiedzialności za wady.
(2) Jako konsument jesteś proszony o sprawdzenie przedmiotu natychmiast po dostawie pod kątem kompletności, oczywistych wad i uszkodzeń transportowych oraz o możliwie najszybsze zgłoszenie wszelkich reklamacji nam i spedytorowi. Niezastosowanie się do tego nie będzie miało wpływu na Twoje ustawowe roszczenia gwarancyjne.
(3) Jeżeli jesteś przedsiębiorcą obowiązują następujące zasady gwarancji:
a) Za uzgodnione co do jakości przedmiotu uważa się wyłącznie nasze własne informacje i opis produktu producenta, a nie inne reklamy, publiczne pochwały i oświadczenia producenta.
b) W przypadku wad, według własnego uznania, udzielimy gwarancji poprzez naprawę lub późniejszą dostawę. Jeżeli usunięcia wady nie da się usunąć, możesz żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy. Usunięcie wady uważa się za nieudane po drugiej, nieudanej próbie, chyba że charakter rzeczy lub wady albo inne okoliczności wskazują inaczej. W przypadku naprawy nie musimy ponosić zwiększonych kosztów, które wynikną z przeniesienia towaru w inne miejsce niż miejsce spełnienia świadczenia, jeżeli dostawa nie jest zgodna z przeznaczeniem towaru.
c) Okres gwarancji wynosi jeden rok od dostarczenia towaru. Skrócenia terminu nie stosuje się:
- za zawinione przez nas szkody powstałe na skutek naruszenia życia, ciała lub zdrowia oraz inne szkody wyrządzone umyślnie lub na skutek rażącego niedbalstwa;
- jeżeli podstępnie zatailiśmy wadę lub udzieliliśmy gwarancji jakości rzeczy;
- za rzeczy, które służyły budynkowi zgodnie z jego normalnym użytkowaniem i spowodowały jego wady;
- w przypadku roszczeń regresowych, jakie przysługują Państwu wobec nas w związku z prawami do wad.
§ 6 Wybór prawa, miejsce wykonania, miejsce jurysdykcji
(1) Obowiązuje prawo niemieckie. W przypadku konsumentów ten wybór prawa ma zastosowanie jedynie w zakresie, w jakim nie zostaje cofnięta ochrona zapewniana przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa państwa, w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu (zasada korzyści).
(2) Miejscem świadczenia wszystkich usług wynikających z istniejących z nami stosunków handlowych oraz miejscem jurysdykcji jest nasza siedziba, pod warunkiem, że nie jesteś konsumentem, ale handlowcem, osobą prawną prawa publicznego lub specjalnym funduszem prawa publicznego prawo. To samo dotyczy sytuacji, gdy nie masz ogólnego miejsca jurysdykcji w Niemczech lub UE lub Twoje miejsce zamieszkania lub miejsce zwykłego pobytu nie jest znane w chwili wniesienia pozwu. Nie ma to wpływu na prawo do odwołania się do sądu innego miejsca jurysdykcji.
(3) Postanowienia Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów wyraźnie nie mają zastosowania.
___________________________________________________________________________
Informacje o Kliencie
1. Tożsamość sprzedawcy
GastroYou GmbH
Straßburger 13
22049 Hamburg
Niemcy
Telefon: +49 40 20916893
E-mail: info@gastroyou.com
Alternatywne rozstrzyganie sporów:
Komisja Europejska udostępnia platformę do pozasądowego internetowego rozstrzygania sporów (platforma OS), do której można uzyskać dostęp pod adresem https://ec.europa.eu/odr.
2. Informacja o zawarciu umowy
Techniczne etapy zawarcia umowy, samo zawarcie umowy oraz możliwości korekty odbywają się zgodnie z postanowieniami „Zawarcia umowy” naszych Ogólnych Warunków Handlowych (Część I.).
3. Język umowy, przechowywanie tekstu umowy
3.1. Językiem umowy jest język niemiecki.
3.2. Nie przechowujemy pełnego tekstu umowy. Przed wysłaniem zamówienia za pośrednictwem systemu koszyka internetowego dane umowy można wydrukować lub zapisać w formie elektronicznej za pomocą funkcji drukowania dostępnej w przeglądarce. Po otrzymaniu zamówienia dane zamówienia, wymagane prawem informacje dotyczące umów sprzedaży na odległość oraz ogólne warunki handlowe zostaną ponownie przesłane do Państwa e-mailem.
3.3. W przypadku zapytań ofertowych poza systemem koszyka online wszystkie dane dotyczące umowy otrzymają Państwo w ramach wiążącej oferty w formie tekstowej, np. e-mailem itp może wydrukować lub zapisać w formie elektronicznej.
4. Kodeksy postępowania
5. Zasadnicze cechy towaru lub usługi
Zasadnicze cechy towarów i/lub usług można znaleźć w odpowiedniej ofercie.
6. Ceny i sposoby płatności
6.1. Ceny podane w poszczególnych ofertach oraz koszty wysyłki stanowią ceny całkowite i obejmują wszystkie składniki ceny, w tym wszystkie obowiązujące podatki.
6.2. Poniesione koszty wysyłki nie są wliczone w cenę zakupu. Dostęp do nich można uzyskać za pomocą odpowiednio oznaczonego przycisku na naszej stronie internetowej lub w odpowiedniej ofercie, są one pokazywane osobno podczas procesu składania zamówienia i należy je dodatkowo ponieść, chyba że zapewniono bezpłatną wysyłkę.
6.3. Dostępne metody płatności są pokazane pod odpowiednio oznaczonym przyciskiem na naszej stronie internetowej lub w odpowiedniej ofercie.
6.4. O ile dla poszczególnych sposobów płatności nie określono inaczej, roszczenia płatnicze wynikające z zawartej umowy stają się natychmiast wymagalne.
7. Warunki dostawy
7.1. Warunki dostawy, termin dostawy i ewentualne ograniczenia dostawy można znaleźć pod odpowiednio oznaczonym przyciskiem na naszej stronie internetowej lub w odpowiedniej ofercie.
7.2. Jeśli jesteś Konsumentem, przepisy prawa regulują, że ryzyko przypadkowej utraty lub przypadkowego pogorszenia stanu rzeczy sprzedanej podczas wysyłki przechodzi na Ciebie dopiero w momencie wydania Ci towaru, niezależnie od tego, czy przesyłka jest ubezpieczona czy nieubezpieczona. Nie dotyczy to sytuacji, gdy samodzielnie zleciłeś nie wymienioną przez przedsiębiorcę lub inną osobę wyznaczoną do realizacji przesyłki firmę transportową.
Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, dostawa i wysyłka odbywa się na Twoje ryzyko.
8. Ustawowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wady
Odpowiedzialność za wady opiera się na zapisie „Gwarancja” zawartym w naszych Ogólnych Warunkach Handlowych (Część I).